W czasie ograniczeń związanych z COVID-19, wiele lokalnych firm, często prowadzonych przez właścicieli lub rodzinę, takich jak kwiaciarnie, piekarnie czy sklepy spożywcze, musiało zostać zamkniętych. Klienci zaczęli szukać kontaktu ze swoimi ulubionymi lokalnymi sprzedawcami w mediach społecznościowych i próbując organizować lokalne dostawy. Właściciele lokalnych biznesów również starali się ponownie stanąć na nogi i dotrzeć do klientów.
Od 16 kwietnia do 31 maja „Lokalny ryneczek” utworzony w Allegro Lokalnie pozwolił właścicielom lokalnych firm wznowić/rozpocząć sprzedaż online za darmo i dotrzeć do klientów z ich okolicy, a nawet z całego kraju. Jedynym warunkiem była sprzedaż produkty pierwszej potrzeby: żywność, produkty higieny osobistej, kosmetyki, produkty dla zwierząt i rośliny. W drugiej połowie roku nie zwalnialiśmy tempa – na platformie pojawiło się ponad 30 tys. nowych firm, które wspieraliśmy w rozwoju. Zainicjowaliśmy także szereg działań edukacyjnych oraz powołaliśmy specjalny zespół, który pomagał klientom w stawianiu pierwszych kroków na Allegro i w świecie e-commerce.