Raport ESG
2020

Wspieramy sprzedawców w zrównoważonym wzroście

Jednoosobowe firmy rozpoczynające działalność, małe przedsiębiorstwa z kilkuletnim doświadczeniem i ogromne korporacje z długą historią – wszyscy mogą liczyć na dostosowaną do potrzeb pomoc z naszej strony.

Powody, by korzystać z platformy

Każdego miesiąca zapewniamy dotarcie do 21 milionów użytkowników odwiedzających nasze strony
  • inwestujemy znaczne środki w pozyskanie ruchu do Allegro z różnych kanałów
  • rozwijamy aplikację mobilną, aby klienci mogli kupować w dowolnym miejscu i czasie

Pomagamy profesjonalnie obsłużyć każdego kupującego

  • współfinansujemy dostawy i zwroty dla klienta
  • nieustannie rozwijamy naszą platformę

Zwiększamy efektywność sprzedaży

  • oferujemy narzędzia do monitorowania wyników sprzedaży i zarządzania konkurencyjnością oferty
  • integrujemy usługi płatnicze wielu dostawców
  • wprowadzamy zachęty do sprzedaży mające na celu promowanie jak najlepszych wyników
  • prowadzimy kampanie marketingowe
  • rozwijamy usługi finansowe takie jak raty, leasing czy odroczone płatności (Allegro Pay)
  • oferujemy zestaw narzędzi reklamowych
  • oferujemy unikalne rozwiązania w zakresie dostaw i programy bezpłatnych dostaw (Allegro SMART!)
  • dzielimy się wiedzą i oferujemy szkolenia oraz programy dla sprzedawców

Allegro wiarygodnym partnerem

Świetnie rozumiemy, jak ważna dla sprzedawców jest kwestia płynności finansowej. Dlatego środki finansowe po transakcji, z nielicznymi wyjątkami uwzględnionymi w regulaminie Allegro.pl, trafiają bezpośrednio na konto sprzedawcy.

Wprowadziliśmy również mechanizm odroczonej płatności dla firm i klientów indywidualnych. W przypadku transakcji między firmami, sprzedawca szybko otrzymuje zapłatę za fakturę (pomniejszoną o półprocentową prowizję), mimo że kupujący przedsiębiorca odłożył termin swojej płatności – nawet o 60 dni. To znaczy, że pieniądze za sprzedaż trafiają do sprzedającego od razu po zrealizowaniu umowy – niezależnie od terminu zapłaty, który wybierze klient.

Poznaj inspirujące historie sukcesu sprzedających na Allegro

Zbudowaliśmy w Allegro wygodną przestrzeń dla sprzedawców, oferującą wiele funkcjonalności pozwalających efektywnie zarządzać sprzedażą na platformie. Realizujemy szereg specjalnych programów zarówno dla obecnych, jak i nowych sprzedawców, dzięki którym mogą oni poznawać dostępne narzędzia, uczyć się zarządzania swoimi ofertami i zwiększać sprzedaż.

Agnieszka Kozłowska Commercial Operations Director
WYSTARTUJ ZE SPRZEDAŻĄ NA ALLEGRO
Program Powitalny Dowiedz się więcej
WYRÓŻNIJ SIĘ!
Program Super Sprzedawca Dowiedz się więcej
Program Partnerski VIP Dowiedz się więcej
SKORZYSTAJ ZE WSPARCIA
Allegro Ads Dowiedz się więcej
Allegro Finanse Dowiedz się więcej
Promowanie ofert Dowiedz się więcej
Programy rozwojowe Dowiedz się więcej
Kredyty dla firm Dowiedz się więcej
Wielowariantowość Dowiedz się więcej
Katalog produktów Allegro Dowiedz się więcej
ŁATWE DOSTAWY
Allegro SMART! Dowiedz się więcej
Dostawy Dowiedz się więcej
Program szybkich dostaw Dowiedz się więcej
Zwroty Dowiedz się więcej

Jakość mojej sprzedaży

Stworzyliśmy narzędzie dostępne dla wszystkich sprzedawców o nazwie Panel Jakości Mojej Sprzedaży, które służy do zarządzania sprzedażą. Dzięki niemu sprzedawcy mogą w prosty i szybki sposób dowiedzieć się jak sobie radzą w różnych obszarach ich działania na Allegro – wskazać mocne strony i obszary nad którymi warto popracować. Panel zawiera precyzyjnie obliczane wskaźniki oraz informacje podane w jednym miejscu. Im wyższa jakość prowadzonego biznesu, tym większe zadowolenie klientów, a co za tym idzie, okazja do rozwoju biznesu.

W praktyce
Nasza innowacja: Allegro HUB

Budujemy innowacyjne rozwiązania w obszarze dostaw.

Aby jak najlepiej zarządzać realizacją zamówień i dostaw naszych sprzedawców (“3P”)" stworzyliśmy „HUB”, czyli autorskie oprogramowanie oparte na uczeniu maszynowym, które umożliwia integrację platformy Allegro, naszych dostawców usług logistycznych oraz ponad 128 tys. sprzedawców.

„HUB” umożliwia kupującym proste i intuicyjne śledzenie przewidywanego czasu dostawy oraz trasy przesyłki. Dla Allegro, naszych sprzedawców i kurierów platforma jest narzędziem do zarządzania kompleksową realizacją dostaw, komunikacją o statusie i rozliczeniami. Sprzedawcy mają możliwość korzystania z inteligentnej sieci logistycznej, która jest prosta w obsłudze i zapewnia szereg opcji dostawy. Jednocześnie sprzedawcy mogą skorzystać z bardzo konkurencyjnych cen dostaw dzięki umowom ramowym Allegro z kluczowymi operatorami logistycznymi, w tym między innymi z InPost, DPD, UPS oraz Pocztą Polską. Na koniec 2020 r. istotna większość dostaw była realizowana z wykorzystaniem naszych kontraktów i narzędzi.

Systemy rozpatrywania reklamacji i mediatorzy

Allegro.pl zapewnia funkcjonowanie wewnętrznego systemu rozpatrywania reklamacji w rozumieniu art. 11 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1150 z dnia 20 czerwca 2019 r. w sprawie propagowania sprawiedliwości i przejrzystości dla użytkowników biznesowych korzystających z usług pośrednictwa internetowego. Reklamacje Użytkowników dotyczące kwestii wymienionych w tym rozporządzeniu mogą być składane za pośrednictwem https://na.allegro.pl/skarga. W 2020 r. otrzymaliśmy 1 282 reklamacji na prawie 2 000 000 wszystkich zgłoszeń do działu obsługi klienta.

Allegro.pl może podjąć próbę ugodowego załatwienia sporu z Użytkownikiem prowadzącym działalność gospodarczą, korzystającym z Allegro do oferowania towarów konsumentom, za pośrednictwem niezależnego mediatora, po uprzednim wyrażeniu przez Allegro.pl zgody na mediację. W przypadku zwrócenia się przez Użytkownika, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym do Allegro.pl z propozycją mediacji i zaakceptowaniu tej propozycji przez Allegro.pl, mediacja będzie prowadzona przez mediatora z Europejskiego Instytutu Mediacji, zgodnie ze stosowanym przez Instytut regulaminem mediacji. Allegro.pl ponosić będzie rozsądną część całkowitych kosztów mediacji, które każdorazowo ustalane będą przez strony. Lista mediatorów oraz regulamin mediacji dostępne są pod adresem kontaktowym: eiminstytut@gmail.com.

Nasza społeczność: Allegro Gadane

Wielu naszych klientów - zarówno kupujących jak i sprzedających lubi i chce ze sobą rozmawiać, pytać o opinie innych czy dzielić się wiedzą oraz doświadczeniami związanymi z naszą platformą. Dlatego postanowiliśmy stworzyć dla nich specjalną przestrzeń, w której będą mogli wchodzić ze sobą w interakcje, dyskutować i udzielać informacji na temat przyszłych funkcjonalności i usług serwisu. Tak powstało uruchomione w styczniu 2020 r. Allegro Gadane.

Członkiem Allegro Gadane może stać się każdy – społeczność powstała zarówno dla osób, które dopiero rozpoczęły przygodę z zakupami czy handlem online, jak i dla doświadczonych klientów platformy. Treści zamieszczone w serwisie są ogólnodostępne, także dla niezarejestrowanych gości. Aby jednak aktywnie uczestniczyć w społeczności, należy zarejestrować się przy użyciu danych dostępowych do konta na Allegro.

W serwisie znaleźć można fora tematyczne podzielone na kategorie oraz blog z artykułami na temat społeczności i samego Allegro. Zalogowani użytkownicy mogą zamieszczać nowe posty i odpowiadać na pytania innych członków, śledzić i oceniać dyskusje, a także otrzymywać mailowe powiadomienia o postach i wątkach. Nad społecznością czuwa zespół doświadczonych adminów.

W 2020 roku Gadane odnotowało ponad 2 miliony wizyt, a dzięki treściom społeczności zostało rozwiązanych aż 200 tys. spraw - bez potrzeby kontaktu z naszą obsługa klienta. To wszystko nie mogłoby się odbyć gdyby nie system grywalizacyjny (rangi, rankingi itp.), a także pozytywne interakcje z innymi dyskutantami. Kilkuset zaangażowanych odpowiadaczy, a jednocześnie naszych sprzedawców i klientów codziennie poświęca swój czas na pomoc innym. Każdy z kilkunastu najaktywniejszych ekspertów społeczności spędził w 2020 r. na Gadane co najmniej tysiąc godzin. Rekordzista “spędził” w społeczności w sumie 125 dni i nocy- w tym czasie przygotował 15 tys. odpowiedzi!

Maciej Śnieżek CX Community Leader

Wyniki wyszukiwania