Troska o bezpieczeństwo i zdrowie naszych pracowników w miejscu pracy nie podlega w Allegro dyskusjom lub kompromisom. W firmie obowiązuje Polityka Bezpieczeństwa i Higieny Pracy, której rygorystyczne przestrzeganie zapobiega wypadkom i chorobom zawodowym. Stale monitorujemy środowisko pracy na wszystkich szczeblach Allegro i systematycznie aktualizujemy oceny ryzyka zawodowego. W działania na rzecz zdrowia i bezpieczeństwa angażujemy również naszych pracowników.
Celem Polityki Bezpieczeństwa i Higieny Pracy jest zapewnienie bezpiecznych i ergonomicznych warunków pracy poprzez:
Grupa monitoruje efekty stosowania Polityki Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz liczbę wypadków przy pracy. W 2020 roku odnotowano tylko jeden wypadek o charakterze lekkim. Więcej o naszym podejściu do BHP przeczytasz na str. 160-161 Raportu rocznego Allegro.eu za 2020 rok.
W firmie wprowadzone zostały Instrukcje BHP oraz Procedura Szkoleniowa, a także Procedura wypadkowa dotycząca zarówno sytuacji w ramach dojazdu do pracy, jak i w miejscu pracy. Pandemia COVID-19 zmieniła naszą biurową rzeczywistość, ponieważ większość z pracowników zgodnie z rekomendacją pracowała z domów. W związku z potrzebą dostosowania oceny ryzyka zawodowego do obecnej sytuacji, zaktualizowaliśmy ten dokument o dodatkowe okoliczności związane z COVID. Ocenę ryzyka zawodowego można rozumieć jako szczegółową identyfikację i analizę zagrożeń na jakie narażeni są pracownicy na poszczególnych stanowiskach pracy. Dzięki niej można zweryfikować czy zastosowano wystarczające środki ograniczające lub eliminujące zagrożenia oraz określić, co należy jeszcze zrobić. Wszyscy pracownicy zapoznali się z nowymi regulacjami podczas obowiązkowych szkoleń e-learnignowych.
Do komunikacji z działem zajmującym się bezpieczeństwem i higieną pracy służy specjalny alias i kanał na komunikatorze firmowym.
Nasze biura zostały tak zaprojektowane, aby były komfortowe i bezpieczne, a procedury bezpieczeństwa pozwalają nam eliminować sytuacje niekorzystne dla zdrowia naszych pracowników. W 2020 roku odnotowaliśmy jeden, lekki wypadek.
W Allegro przestrzegane są wszystkie regulacje dotyczące szkoleń BHP. Każdy pracownik zatrudniony w 2020 roku przeszedł obowiązkowe szkolenia wstępne. Zgodnie z aktualnymi przepisami prowadzimy też okresowe szkolenia bezpieczeństwa dla osób z dłuższym stażem pracy w naszej organizacji. Udział w szkoleniu jest obowiązkowy, a brak aktualnego szkolenia może skutkować odsunięciem od pracy.
Dbamy o zdrowie i dobre samopoczucie naszych pracowników. Co roku prowadzimy kampanię Akcja Zdrowie, która obejmuje cykl warsztatów, konsultacji i webinariów. W 2020 roku inicjatywa została zorganizowana na platformie szkoleniowej i dotyczyła pracy zdalnej w ramach programu #zdaninazdalną. Do dyspozycji pracowników były konsultacje z psychologami, fizjoterapeutami, dietetykami, treningi na dobry początek dnia, treningi jogi oraz 13 webinariów. Tematem webinariów było zdrowie, higiena i ergonomia pracy zdalnej, dieta i odżywianie, wzmacnianie odporności organizmu, joga, relaksacja i odporność psychiczna, a także radzenie sobie z problemem pandemii i innymi zjawiskami.
Liczba wypadków | 2020 | 2019 |
---|---|---|
Wypadki lekkie | 1 | 5 |
Wypadki ciężkie | 0 | 1 |
Wypadki śmiertelne | 0 | 0 |
Pojęcie „bezpieczeństwo pracowników” nabrało w 2020 roku nowego, pandemicznego wymiaru. W Allegro zareagowaliśmy na nowe wyzwanie błyskawicznie wprowadzając m.in. pracę zdalną i reżim sanitarny w naszych magazynach.
Nasze działania związane z pandemią koronawirusa:
Dodatkowo, przy pomocy wykwalifikowanej firmy zewnętrznej, przeprowadziliśmy audyt naszych biur i magazynów pod kątem możliwości transmisji koronawirusa i wdrożyliśmy wszelkie środki zaradcze aby zminimalizować możliwość zarażenia się czy to w biurze czy w magazynie.
Pracownicy magazynów, którzy nie mogą pracować zdalnie zostali wyposażeni we wszystkie niezbędne środki ochrony osobistej. Wdrożyliśmy też system dystansu społecznego, rozłożyliśmy czas pracy na trzy zmiany, zwiększyliśmy częstotliwość sprzątania oraz zainstalowaliśmy kamery termowizyjne.
Więcej o naszych działaniach związanych z COVID-19 znajdziesz na https://razem-wygramy.pl.
Oprócz konkurencyjnych warunków finansowych, każda osoba zatrudniona w Allegro może liczyć na atrakcyjne benefity, które może dostosować do własnych preferencji. Stale rozwijamy listę benefitów, które oferujemy naszemu zespołowi w ramach systemu My Benefit. Pracownicy mogą wybrać najbardziej atrakcyjne benefity w ramach przyznanych im co miesiąc punktów kredytowych:
Wśród benefitów które oferujemy pracownikom są również: kupony na Mikołajki, upominki na Dzień Dziecka i Święta Bożego Narodzenia, gadżety i upominki z okazji wydarzeń firmowych czy owoce i warzywa dostarczane do biura.
Dodatkowo, nasi pracownicy mogą w preferencyjnych cenach wykupić ubezpieczenie na życie nie tylko dla siebie, ale także małżonka/partnera i dziecka.
Dzień Dziecka organizowany jest co roku we wszystkich lokalizacjach dla pracujących u nas rodziców i ich dzieci. Podczas wydarzenia zapewniamy wiele atrakcji, m.in. warsztaty artystyczne, zabawy z animatorami, słodkie upominki etc. W 2020 roku z powodu pandemii koronawirusa nie mogliśmy zorganizować Dnia Dziecka, więc wszyscy pracownicy dostali dodatkowy dzień wolny, a dzieci pracowników upominki.
Firmowe przedszkole i żłobek “WOW” dla dzieci pracowników Allegro w Poznaniu dysponuje 57 miejscami w trzech grupach przedszkolnych i 20 miejscami w żłobku. Program edukacyjny kładzie nacisk na wszechstronny rozwój dzieci, które uczestniczą w licznych zajęciach muzyczno-ruchowych (rytmika, taniec, taekwondo, muzykoterapia), językowych (angielski i hiszpański), czy plastycznych. Program urozmaicony jest przedstawieniami teatralnymi i kreatywnymi warsztatami, związanymi m.in. ze zdrowym trybem życia, ekologią i zrównoważonym rozwoju. W 2020 roku w ramach wsparcia rodziców, którzy zostali sami w domach z dziećmi, pracownicy przedszkola i żłobka przygotowali na specjalnym kanale na Slacku ciekawe sposoby na wspólne spędzanie czasu podczas kwarantanny.