Raport ESG
2020

Tworzymy najlepsze doświadczenia zakupowe

Naszym klientom pomagamy realizować potrzeby, pragnienia i pasje

Umożliwiamy swobodny i bezpieczny dostęp do ogromnej liczby produktów w każdym miejscu w Polsce. W każdym miesiącu Allegro.pl odwiedza 20 milionów klientów – to 78 procent wszystkich użytkowników Internetu w Polsce (źródło Gemius).

Allegro zapewnia najlepsze doświadczenia zakupowe w polskim Internecie i cieszy nas fakt, że konsumenci w Polsce poszukiwanie potrzebnych produktów rozpoczynają właśnie od naszej platformy. Czeka tu na nich ponad 200 milionów ofert, których liczba stale rośnie. Mimo tak ogromnego wyboru wyszukiwanie jest bardzo łatwe, intuicyjne oraz oparte o uczciwe i przejrzyste kryteria. Dzięki temu każdy może znaleźć u nas dokładnie to czego szuka. Zakupy z Allegro można zamówić do dowolnego miejsca w Polsce – do dyspozycji klientów oddajemy największą sieć logistyczną w kraju – ponad 30 tys. punktów odbioru i automatów paczkowych.

Zakupy na Allegro są proste i wygodne i ogromna większość transakcji przebiega pomyślnie. W nielicznych przypadkach, kiedy pojawia się problem, klienci mogą łatwo skontaktować się ze sprzedawcą i poprosić go o pomoc, wykorzystując innowacyjny system mediacji, czyli Dyskusje. W sytuacji gdy nie udaje się dojść do porozumienia można poprosić o wsparcie pracowników Allegro. Oferujemy szybki i łatwy dostęp do pomocy przez całą dobę, siedem dni w tygodniu – zarówno dla sprzedawców jak i kupujących. Ponad 600-osobowy zespół obsługi klienta (CX) odpowiada szybko i sprawnie na wszystkie pytania i wątpliwości. Jesteśmy dla klientów dostępni poprzez zakładkę Pomoc w naszym serwisie, e-mail, tradycyjny formularz kontaktowy, czat Allegro, usługę callback, aplikacje Whatsapp i Messenger. Seniorzy, którzy chcieliby założyć konto lub dowiedzieć się więcej na temat robienia zakupów na Allegro, mogą zadzwonić na specjalną Infolinię dla seniorów.

20 mln
klientów odwiedza w każdym miesiącu Allegro
78 %
wszystkich użytkowników Internetu w Polsce odwiedza miesięcznie Allegro
200 mln
ofert czeka na klientów
30 tys.
punktów odbioru i automatów paczkowych
GRI
  • Wskaźnik własny

Poziom zadowolenia naszych klientów i sprzedawców

Regularnie monitorujemy poziom zadowolenia naszych klientów oraz sprzedawców. Każdy ma możliwość wypełnienia ankiety online i wyrażenia swojej opinii na temat jakości obsługi Allegro i sposobu rozwiązania konkretnego problemu. Nasi klienci mogą też ocenić swoje zadowolenie z transakcji u konkretnego sprzedawcy pozostawiając opinię w formie gwiazdek i komentarza. Rozwijamy również system ocen produktów, który pomaga w decyzji o zakupie konkretnego przedmiotu. Dzielimy się ze sprzedawcami informacją o poziomie jakości ich sprzedaży i pozwalamy im monitorować jej poziom udostępniając specjalny panel z danymi.

W 2020 roku wskaźnik satysfakcji naszych klientów tzw. NPS (Net Promoter Score) osiągnął wysoki wynik +72. Jest to poziom porównywalny do tego, który osiągają najbardziej znane i popularne marki konsumenckie, takie jak Starbucks (77), YouTube (59) i Spotify (46).
+72 Wskaźnik NPS

Gwiazda Jakości Obsługi po raz 4. dla Allegro

W 2021 roku czwarty rok z rzędu otrzymaliśmy Gwiazdę Jakości Obsługi w kategorii serwisy E-commerce. Nagroda ta jest dla nas wyjątkowo ważna, ponieważ przyznają ją sami klienci, w ramach badania satysfakcji, który prowadzi Polski Program Jakości. To największe i najbardziej wymagające grono jury, które na podstawie własnych doświadczeń decyduje o wyborze firm z najlepszą jakością obsługi. Dziękujemy za Wasze głosy!

Nasi klienci mogą od nas otrzymać nie tylko wsparcie w całym procesie zakupowym, ale też naszą dyspozycyjność i pomoc wszędzie tam, gdzie jej potrzebują. Nasi doradcy są dostępni na wszystkich kanałach Allegro w mediach społecznościowych, monitorują fora internetowe, udzielają się w grupach tematycznych. Wymaga to czasem niestandardowego podejście. Nasz „zespół do spraw specjalnych”, tzw. Special Case Team, to specjalnie utworzony zespół w ramach obsługi klienta, który rozwiązuje sprawy wymagające od nas niestandardowego podejścia. Zespół działa od początku 2018 r. i ma na koncie wiele ciekawych działań. Przykłady takich akcji to m.in. wsparcie społeczności MONAR w Gaudynkach, czy akcja pomocy dla Pana Tomasza, któremu spłonął dom.

Allegro jest jak ogromna galeria handlowa mierzona w milionach transakcji. W zespole CustomerExperience wiemy, że na początku i końcu każdego zakupu są ludzie i ich emocje. To właśnie ludzi stawiamy na pierwszym miejscu. Mimo, że każdego dnia w dzień i w nocy ponad 600 doradców czuwa nad naszymi Klientami i Partnerami we wszystkich kanałach kontaktu, to wciąż trafiamy na zgłoszenia, które wprawiają nas w zachwyt, wzruszenie lub po prostu odbiegają od standardowych spraw.

Wojciech Matelski Team leader, Special Case Team

Wyniki wyszukiwania