Skupiliśmy się również na wdrożeniu szeregu działań, które wspierały naszych klientów, sprzedawców oraz najbliższe otoczenie - szczególnie polską służbę zdrowia.
W związku z nagłym zamknięciem sklepów stacjonarnych, nasi klienci częściej niż kiedykolwiek korzystali z Allegro, zamawiając towary dostarczane w możliwie najbezpieczniejszy sposób - bez potrzeby wychodzenia z domu. Mimo bardzo dużego zainteresowania zakupami na Allegro wiedzieliśmy, że klienci liczą na nas i zadbaliśmy o to, żeby potrzebne produkty docierały do nich tak samo szybko i przewidywalnie jak zazwyczaj. Pomogły w tym bezpłatne dostawy i zwroty w ramach programu SMART!, który dostępny był nieodpłatnie przez trzy miesiące od połowy marca do połowy czerwca 2020 r.
Wsparliśmy też aktualnych sprzedawców oraz firmy dopiero rozpoczynające sprzedaż na platformie. Wiele z nich to małe i średnie polskie przedsiębiorstwa, które wyjątkowo mocno odczuły wprowadzone ograniczenia. Poprawiliśmy ich płynność finansową wydłużając terminy płatności do 60 dni, odraczając w czasie zmiany na platformie, oraz rezygnując z opłat przez pierwsze 90 dni dla nowych sprzedających. To ostatnie rozwiązanie było kontynuowane przez pozostałą część 2020 r.
Zadbaliśmy o bezpieczeństwo pracowników i komfort ich pracy w ramach pracy zdalnej.
490 mln zł